Visbiežāk uzklausītie mīti par elektrības tirgotāja maiņu

14. novembris, 2017
Kategorija: raksti

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs nav apmierināts ar savu elektroenerģijas tirgotāju, taču turpina izmantot tā pakalpojumus*. Tiek uzskatīts, ka biežākie iemesli, kāpēc cilvēki samierinās ar neatbilstošu pakalpojumu sniedzēju, ir sabiedrībā iesakņojušies mīti par elektrības tirgotāju maiņu. Palīdzēsim atspēkot visbiežāk dzirdētos aizspriedumus. Ja jums ir savi jautājumi, uz kuriem rast atbildes turpmākajos bloga ierakstos, rakstiet uz energija@lattelecom.lv.

#Mīts Nr1: Elektrību piedāvā tikai viens uzņēmums

Pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas 2015. gadā elektrību Latvijā piedāvā vairāki uzņēmumi.Tas nozīmē, ka jau vairāk nekā divus gadus Latvijas iedzīvotājiem ir priekšrocība pašiem izvēlēties elektrības tirgotāju, kas, piemēram, piedāvā zemāku cenu vai nodrošina labāku servisu. Taču, aizbildinoties ar aizņemtību, joprojām šī iespēja bieži netiek izmantota –liela daļa iedzīvotāju(42%) joprojām turpina izmantot esošā elektrības tirgotāja pakalpojumus tikai tāpēc, ka nav bijis laika iedziļināties citu tirgotāju piedāvājumos, liecina Norstat un tet pētījums.

#Mīts Nr2: Elektrības kvalitāte ir atšķirīga

Cilvēkiem Latvijā joprojām šķiet, ka dažādi elektrības tirgotāji piegādā dažādas kvalitātes elektrību. Tas ir aplams uzskats, jovisas mājsaimniecības Latvijā saņemam vienu un to pašu elektrību. To piegādā akciju sabiedrība Sadales tīkls, tāpēc tirgotāji nevar ietekmēt elektrības kvalitāti.Būtiskākā atšķirība starp dažādiem elektrības pakalpojumu sniedzējiem ir atšķirīgas elektrības cenas unklientu serviss, piemēram, veidskā klientam jāiesniedz skaitītāju rādījumi, kuros datumos jāapmaksā elektrības rēķins, īpašie piedāvājumi, papildu bonusi, tostarp pakalpojuma sniedzēja padomi un izglītošana par efektīvāku elektroenerģijas patēriņu.

#Mīts Nr3: Būs jāmaina elektrības vadi

Viens no spēcīgākajiem sabiedrībā valdošajiem mītiem – mainottirgotāju, mājoklībūs jāmaina arī elektrības vadi, notiks elektrības pārrāvumi un citas neērtības. Uztraukumam nav pamata – elektrība tiek piegādāta pa esošajiem elektrības vadiem, un to jebkurā gadījumā piegādā AS Sadales tīkls. Tāpat AS Sadales tīklsrūpējas par citiem saistītiem jautājumiem. Piemēram, ja pazūd elektrība, joprojām būs jāzvana uz to pašuSadales tīkls bojājumu pieteikšanas tālruni.

Elektrības vadi un sadales skapis paliks savā vietā, taču, ja klients izvēlēsies biržas tarifa plānu, tā ir iespēja ātrāk bez maksas saņemt jaunākās paaudzes jeb tā saukto viedo skaitītāju. Tas atšķirībā no vecā tipa skaitītājiem fiksē katras stundas elektrības patēriņu, nodrošinot klientam iespēju ietekmēt izmaksas par elektroenerģiju – tērēt elektrību vairāk tajās stundās, kad tai ir zemākā cena. Turklāt, ja uzstādīts viedais skaitītājs un patēriņa viedā uzskaite ir sākta, tad klientam vairāk nav jānodod skaitītāja rādījumi, jo tie tiek fiksēti automātiski un attālināti. Tuvāko dažu gadu laikā Sadales tīkls plānveidā viedos elektroenerģijas skaitītājus visā Latvijā uzstādīs arī tiem klientiem, kuriem ar tirgotāju ir līgums par elektrības piegādi par fiksētu, ne tikai biržas cenu.

#Mīts Nr4: Elektrības tirgotāja maiņa ir sarežģīta

Maldīgi var šķist, ka elektrības tirgotāja maiņa ir laikietilpīga un sarežģīta. Patiesībā tā būtiskineatšķiras no citu pakalpojumu sniedzēju maiņas un ir paveicama ļoti vienkārši. Kā norāda R. Āboltiņš, elektrības tirgotāja maiņa notiek nemanāmi. Praktiski tie ir tikai daži klikšķi internetā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *